К началу учебного года готовятся не только дети и их родители, но педагоги, воспитатели, другие работники сферы образования. Накануне 1 сентября их волнуют различные вопросы, решить которые помогут профсоюзные специалисты. «Беларускi Час»  публикует  наиболее интересные темы, прозвучавшие в ходе «прямой линии», организованной Гомельской областной организацией профсоюза работников образования и науки и редакцией газеты.

 Платон казаў: «Калі шавец будзе дрэнным майстрам, то дзяржава ад гэтага не пацерпіць, а вось калі грамадзян будуць выхоўваць дрэнныя, недасведчаныя настаўнікі, то мы пацерпім ад гэтага ўсе». Дык ці можа быць непрэстыжнай прафесія настаўніка? Хто і што робіць яе прэстыжнай? Што трэба зрабіць, каб у школу прыйшлі прафесіяналы? Якую кар’еру можа зрабіць настаўнік? І, нарэшце, як затрымаць маладых спецыялістаў у сістэме адукацыі? Аб усім гэтым ішла гаворка падчас круглага стала, які прайшоў у рэдакцыі газеты «Звязда». Падрабязней на партале zviazda.by

Профсоюз является реальной силой в защите прав и законных интересов молодежи. Таким мнением поделилась с корреспондентом БЕЛТА делегат VII съезда Федерации профсоюзов Беларуси, председатель первичной профсоюзной организации работников Международного университета "МИТСО" Анна Шакун.

Публікацыя на партале http://zviazda.by

 Старшыня гомельскай раённай арганізацыі беларускага прафсаюза работнікаў адукацыі і навукі Ларыса Леглік — адна з тых, хто будзе ўдзельнічаць у з’ездзе Федэрацыі прафсаюзаў Беларусі 22 мая. Яна адзначае, што людзі цяпер сталі ўспрымаць прафсаюз у першую чаргу як арганізацыю, куды можна прыйсці з любым пытаннем — папрасіць садзейнічання і дапамогі:

 Наверняка в жизни каждого из нас был такой учитель, на которого мы равнялись, чье мнение казалось не менее авторитетным, чем родительское. Есть ли у нынешних школьников примеры для подражания среди педагогов? Как повысить социальный статус педагога и вернуть ему прежнее уважение? Ответы на эти вопросы совместными усилиями искали делегаты и гости VIII съезда Белорусского профсоюза работников образования и науки.

За апошні час у сістэме адукацыі змянілася многае: рэарганізацыя і аптымізацыя, новыя падыходы да атэстацыі, патрабаванні па павышэнні якасці і эфектыўнасці работы. Сістэма атрымала новыя ўмовы, рэсурсы, магчымасці, але разам з тым і скарачэнне штатаў, інтэнсіфікацыю працы, зніжэнне ўзроўню заработнай платы, адсутнасць у абітурыентаў жадання паступаць на педагагічныя спецыяльнасці. Як змяніць гэтыя тэндэнцыі? Дзе шукаць рэзервы для паляпшэння сацыяльна-эканамічнага становішча работнікаў галіны? Ці можна пазбавіць педагогаў няпрофільных функцый? Усё гэта стала галоўнымі пытаннямі для абмеркавання на VIII з’ездзе Беларускага прафесійнага саюза работнікаў адукацыі і навукі.

Настаўнік у грамадскай іерархіі прафесій не займае лідзіруючыя пазіцыі. Паміж дэклараванай каштоўнасцю адукацыі і рэальным стаўленнем да яе — немалая дыстанцыя. Пра гэта казалі дэлегаты VІІІ з’езда Беларускага прафсаюза работнікаў адукацыі і навукі. Падрабязней на партале Zviazda.By

Реорганизация, оптимизация, аттестация и гонка за повышением качества. Так пунктирно можно описать события последних пяти лет в нашей сфере образования. И уже по традиции каждую пятилетку профсоюз работников образования и науки подводит итоги: что сделано, а где так и не удалось пробить стену непонимания. Главный вывод нынешней встречи: к сожалению, добиваться роста реальных зарплат становится все сложнее. А внутренние резервы, понятное дело, не безграничны.

3 апреля 2015 года во Дворце культуры профсоюзов состоялся VIII Съезд Белорусского профессионального союза работников образования и науки. Съезд собрал 250 делегатов со всех регионов республики, представлявших более 600 тысяч членов отраслевого профсоюза.

Сумеснае пасяджэнне прэзідыума Цэнтральнага камітэта Беларускага прафесійнага саюза работнікаў адукацыі, пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу па адукацыі, культуры і навуцы і запрошаных супрацоўнікаў Міністэрства адукацыі адбылося напярэдадні важнай падзеі — VІII З’езда галіновага прафсаюза, правядзенне якога запланавана на 3 красавіка бягучага года. Агульная тэма, заяўленая да абмеркавання, — аналіз выканання асноўных напрамкаў дзейнасці галіновага прафсаюза за апошнія пяць гадоў і абмеркаванне праекта праграмы асноўных напрамкаў дзеянняў прафсаюза да 2020 года.  Падрабязней на сайце Настаўніцкай газеты http://nastgaz.by

 

Ці павінна аплачвацца работа педагога, які адказвае за падвоз дзяцей у школы? Гэта пытанне ўзнімалася настаўнікамі за апошнія гады шматразова. Асаблівую актуальнасць яно набыло пасля таго, як у сельскай мясцовасці адна за другой пачалі закрывацца малакамплектныя школы. Чарговы раз пра новы абавязак педагогаў у намесніка міністра адукацыі Сяргея Рудага запыталіся ўдзельнікі прэзідыума цэнтральнага камітэта Беларускага прафсаюза работнікаў адукацыі і навукі. Пасяджэнне праходзіла з удзелам членаў Пастаяннай камісіі па адукацыі, культуры і навуцы Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь і было прысвечана сацыяльна-эканамічнаму становішчу работнікаў сістэмы адукацыі. Падрабязней на партале Zviazda.By

Больш за 3,7 млрд рублёў — такая сума па выніках мінулага года была вернута работнікам сістэмы адукацыі па патрабаванні прававой інспекцыі галіновага прафсаюза. І гэта толькі адна з уражальных выніковых лічбаў і фактаў дзейнасці галіновага аб’яднання. Зрэшты, многае ў гэтай дзейнасці не такое прыметнае знешняму воку, але ад гэтага не менш значнае. Тое, што многімі ў галіне ўспрымаецца як данасць, насамрэч з’яўляецца вынікам мэтанакіраванай работы бакоў пагаднення паміж Міністэрствам адукацыі і Беларускім прафесійным саюзам работнікаў адукацыі і навукі.

Днямі ў Беларускім дзяржаўным універсітэце адбылася сустрэча міністра адукацыі Міхаіла Жураўкова са студэнцкім прафсаюзным актывам. Гэтая сустрэча стала своеасаблівым працягам адкрытага дыялогу з моладдзю краіны. І зварот менавіта да прафсаюзных актывістаў невыпадковы: традыцыйна гэта адны з самых актыўных прадстаўнікоў студэнцтва — з мноствам ідэй і прапаноў.

Што ж сёння ўяўляе сабой студэнцкі прафсаюз? Чым жыве і да чаго імкнецца? Адказаць на гэтыя пытанні, як кажуць, у двух словах удзельнікам сустрэчы не ўдалося — мерапрыемства доўжылася некалькі гадзін. Яно і не дзіўна: гэтае студэнцкае аб’яднанне задзейнічана ў вырашэнні вельмі шырокага спектра пытанняў дзейнасці вышэйшай навучальнай установы — ад якасці адукацыі да матэрыяльнага стымулявання. Чаго не хапае для больш плённага ўзаемадзеяння? На якія далейшыя крокі разлічваюць бакі ў сумеснай рабоце?  Падрабязней на сайце http://nastgaz.by

У галіновым прафсаюзе работнікаў адукацыі лічаць, што без дадатковых асігнаванняў зрабіць гэта немагчыма

«Пытанне сацыяльнага статусу работнікаў адукацыі сёння застаецца адным з найбольш вострых. Між іншым, магчымасці галіны ў яго вырашэнні не бязмежныя. Аптымізацыя дае пэўны эфект, але гэтага эфекту ўсё роўна недастаткова для давядзення сярэднямесячнага заробку педагагічных работнікаў да рэгіянальнага і рэспубліканскага паказчыкаў», — паведаміў на сумеснай калегіі Міністэрства адукацыі і кіраўніцтва Беларускага прафсаюза работнікаў адукацыі і навукі старшыня Цэнтральнага камітэта Аляксандр БОЙКА. Падрабязней на партале Zviazda.By

 

"Прафесія вечнай маладосці'': Беларускі прафесійны саюз работнікаў адукацыі і навукі выпусціў кнігу пра педагагічныя дынастыі Беларусі. Публікацыя ў Настаўніцкай газете ад 12 лютага 2015 года №17.

 

Гэтую кнігу чытаеш як сямейны альбом. Але ці можна чытаць нечы сямейны альбом? Ці можна сваімі журналісцкімі "граблямі" ўлазіць у чужое жыццё?

Гартаем.

Рэс­пуб­лі­кан­скі ма­ла­дзёж­ны фо­рум у Гор­ках і 42-гі з’езд БРСМ да­лі афі­цый­ны старт Го­ду мо­ла­дзі ў Бе­ла­ру­сі. У Бе­ла­рус­кім праф­са­ю­зе ра­бот­ні­каў аду­ка­цыі і на­ву­кі до­ля сту­дэн­таў скла­дае чвэрць ад агуль­най коль­кас­ці, а ўся­го ма­ла­дых лю­дзей ва ўзрос­це да 31 го­да ся­род чле­наў праф­са­ю­за — ка­ля 130 ты­сяч. Пы­тан­ні са­цы­яль­ных га­ран­тый на­ву­чэн­скай мо­ла­дзі заў­сё­ды бы­лі ў цэнт­ры ўва­гі яго кі­раў­ніц­тва.

Трудно переоценить значимость деятельности профсоюзного комитета. Причем будь то в трудовом коллективе или в группе студентов.

Как эффективно организовать работу студенческого профкома, наладить доверительные отношения с ребятами и найти ключ к решению их проблем, «БЧ» рассказал председатель Республиканского координационного совета председателей профкомов учащейся молодежи Белорусского профсоюза работников образования и науки, председатель профсоюзной организации студентов БГЭУ Михаил БАРЕЙША.

Публикация в газете "Беларускі час" 23-29 января 2015 №3 (1495)

Некалькі новых пастаянных камісій з’явілася ў складзе Гродзенскага абласнога прафесійнага саюза работнікаў адукацыі і навукі. Аб задачах, якія перад імі ставяцца, а таксама аб надзённых справах прафсаюза гутарым са старшынёй абкама Верай ГРЫШЭЧКА. Падрабязней на сайце Настаўніцкай газеты http://nastgaz.by

Радасць адкрыцця не параўнаеш ні з чым.

Унікальная магчымасць — апынуцца на сцэне праслаўленага Купалаўскага тэатра — выпала ўдзельнікам злёту маладых навукоўцаў і выкладчыкаў «Будучыня пачынаецца сёння». Як было трапна заўважана, артысты і навукоўцы ў многім падобныя: і першых, і другіх мы называем творцамі, а вынікі іх працы — творамі. Такім чынам тэатральная сцэна паспяхова аб’яднала творчыя памкненні прадстаўнікоў навукі і мастацтва.  Публікацыя на партале Zviazda.By

Отраслевой профсоюз на страницах профсоюзного вестника "УЧИТЕЛЬ" -  газеты Совета Международного Объединения профсоюзов работников образования и науки.